بازدید 115015

واکنش‌های گسترده بین المللی به حمله مقتدرانه و بی سابقه ایران علیه رژیم اسرائیل

عملیات مقتدرانه و بی سابقه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم متجاوز اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسولگری ایران در دمشق با واکنش‌های متعددی در سطح بین المللی مواجه شد.  
کد خبر: ۱۲۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۲ 14 April 2024

بین الملل تابناک: عملیات مقتدرانه و بی سابقه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم متجاوز اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسولگری ایران در دمشق با واکنش‌های متعددی در سطح بین المللی مواجه شد.  

ملونی: به شدت نگران گسترش بی‌ثباتی در خاورمیانه هستم
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۵:۴۰

نخست وزیر ایتالیا در واکنش به پاسخ تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، نسبت به تشدید تنش‌ها در این منطقه به شدت اظهار نگرانی کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، جورجیا ملونی روز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ضمن محکوم کردن پاسخ نظامی ایران، اعلام کرد: ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا از تشدید تنش‌ها اجتناب کنیم.

بر اساس اخبار منتشر شده، نخست وزیر ایتالیا که ریاست دوره‌ای گروه هفت (G7) را بر عهده دارد، تا ساعاتی دیگر به صورت ویدیوکنفرانس میزبان رهبران دیگر اعضای این گروه برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم اسرائیل خواهد بود.

ناتو خویشتنداری تهران و تل‌آویو را خواستار شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۵:۴۰

سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به پاسخ تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، خوشتنداری طرف‌های درگیر را خواستار شد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، فرح دخل‌الله (Farah Dakhlallah) روز یکشنبه در بیانیه این ائتلاف نظامی، پاسخ تلافی‌جویانه ایران که بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفته است را اقدامی بی‌سابقه ارزیابی و محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحولات در منطقه را از نزدیک رصد می‌کنیم، افزود: ما خواستار خویشتنداری هستیم تا درگیری در خاورمیانه غیرقابل کنترل نشود.

عبدالمهدی: طوفان بزرگ‌تر در راه است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۴:۳۹

نخست وزیر اسبق عراق به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تاکید کرد که طوفان بزرگ‌تر در راه است.

 عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق در واکنش به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: دیروز طوفان الاقصی بود، امروز طوفان الوعد الصادق و طوفان بزرگ‌تر به لطف خدا به‌زودی خواهد بود.

واکنش امارات
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۴:۱۶

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای نسبت به اوضاع کنونی منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف تنش‌ها شد.

در این بیانیه آمده است: ما خواستار خویشتنداری به منظور دور کردن منطقه از پیامدهای خطرناک هستیم.

واکنش روسیه به پاسخ ایران
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۳:۳۷

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اقدام مناسب در زمینه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، از همه طرف‌ها خواست که برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت منطقه، خویشتنداری کنند.

در این بیانیه که ظهر یکشنبه منتشر شد، آمده است:‌ بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

در این بیانیه آمده است: ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک دیگر در منطقه ابراز می کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ماهیت حل نشده بحران های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه همراه است، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد:‌ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که خویشتنداری کنند؛ امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما معتقدیم مهم است که بازیگران سازنده بین المللی در این امر مشارکت داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: توجه شهروندان روسی مستقر در اسرائیل و کشورهای همسایه، در درجه اول اردن، لبنان و سوریه را به لزوم پیروی از پیام ها و توصیه های عملی منتشر شده در اطلاعیه‌های وزارت امور خارجه روسیه جلب می‌کنیم.

جنبش حماس: حمله ایران حقی طبیعی و پاسخی شایسته بود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۹

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله ایران به رژیم صهیونیستی را پاسخی طبیعی و شایسته توصیف کرد.

به گزارش الجزیره، حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت بمباران کنسولگری این کشور در دمشق بود.

در این بیانیه آمده است: بر حق طبیعی کشورها و ملت‌های منطقه در دفاع از خود در مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان و نیروهای مقاومت می‌خواهیم که به حمایت‌های خود از عملیات طوفان الاقصی ادامه دهند.

اسپانیا: باید به هر قیمتی از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری شود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۹

نخست وزیر اسپانیا در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تحولات خاورمیانه، خواستار «جلوگیری از تشدید تنش در منطقه به هر قیمتی» شد.

به گزارش تارنمای لا وانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: ما تحولات خاورمیانه را با نهایت نگرانی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: باید به هر قیمتی از تشدید تنش منطقه‌ای جلوگیری شود.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز از وضعیت کنونی منطقه به شدت ابراز نگرانی کرد و در راستای مطالبه سانچز، «جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای» را خواستار شد.

تصمیم دولت اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، مادرید را به یکی از بازیگران مهم در مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

پدرو سانچز و سیمون هریس نخست‌وزیر ایرلند، دیروز جمعه در دوبلین، پایتخت ایرلند، برای ترویج به رسمیت شناختن فلسطین دیدار کرده و اطمینان دادند که زمان به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور فرا رسیده است؛ آن‌ها همچنین از دیگر کشورها خواستند تا به این اقدام بپیوندند تا این ابتکار عملی شود.

سانچز اعلام کرد که نشانه‌های «روشن» در اروپا از تمایل کشورهای منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه عاملی تهدیدکننده و بی‌ثبات‌کننده در غرب آسیا و جهان است.

اسلام‌آباد: پیش‌تر نسبت به پیامدهای حمله اسرائیل به ‌کنسولگری ایران هشدار داده بودیم
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۸

 پاکستان با ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور اعلام کرد که با نگرانی عمیق تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان ماه‌هاست که بر ضرورت تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از گسترش خصومت‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره تلویحی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، افزود: اسلام‌آباد در اوایل ماه جاری خطرات و پیامدهای ناشی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه به عنوان تشدید تنش بزرگ در یک منطقه از قبل ناآرام را خاطر نشان کرده بود.

در این بیانیه آمده است: تحولات امروز پیامدهای فروپاشی دیپلماسی را نشان می دهد. همچنین این وضعیت بر پیامدهای جدی مواردی که شورای امنیت سازمان ملل قادر به انجام مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست، تأکید می کند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که اکنون تثبیت وضعیت و بازگرداندن صلح بسیار ضروری است لذا ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به سمت تنش‌زدایی حرکت کنند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتنداری شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۷

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان بالاترین سطح خویشتنداری همه طرف ها برای جلوگیری از هرگونه تنش بیشتر شد و بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی تاکید کرد.

به گزارش الجزیره، جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت بر اهمیت حفظ امنیت وثبات منطقه و جهان در سایه تحولات اخیر خاورمیانه تاکید می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام طرف‌ها را به خویشتنداری و ممانعت از تنش‌های بیشتر که ثبات منطقه را تهدید می‌کند، دعوت می‌کنیم.

ابراز نگرانی ژاپن نسبت به پاسخ پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۱۶

 ژاپن نسبت به پاسخ گسترده پهپادی و موشکی شنبه شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

 وزارت خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) در واکنش به این عملیات گسترده که خسارت‌هایی را به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی وارد آورد، عنوان کرد: این حمله وضعیت فعلی خاورمیانه را بدتر می‌کند.

توکیو ضمن محکومیت این حمله که در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق صورت گرفت، افزود که ژاپن نسبت به این نوع تنش زایی به شدت نگران است.

این موضع از سوی توکیو در حالی اتخاذ می‌شود که ژاپن در راستای سیاست‌های غرب، اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در دمشق را محکوم نکرده بود.

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۱۵

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند.

به گزارش روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی منتشر کرد، آمده است: دولت برزیل با نگرانی شدید اطلاعات مربوط به شلیک موشک‌ها و پهپادها از ایران به سمت [رژیم] اسرائیل را دنبال می‌کند.

دولت برزیل همچنین درباره «ظرفیت مخرب گسترش خصومت‌ها به کرانه باختری و کشورهای دیگر مانند لبنان، سوریه، یمن و اکنون ایران» هشدار داد.

دولت لولا داسیلوا از همه طرف‌ها خواست تا «حداکثر اعتدال را رعایت کنند» و از جامعه بین‌المللی نیز درخواست کرد تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها را بسیج کند.

واکنش برزیل نسبت به تحولات اخیر خاورمیانه در شرایطی است که این کشور، مقطعی حساس از روابط با رژیم صهیونیستی را پشت سر می‌گذارد. داسیلوا پیشتر جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه غزه را با واقعه هولوکاست علیه یهودیان مقایسه کرد و رژیم اشغالگر اسرائیل نیز وی را «عنصر نامطلوب» خواند.

علاوه بر برزیل، شماری دیگر از کشورهای آمریکای لاتین نیز نسبت به پاسخ مشروع ایران به تجاوزهای رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند؛ دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «در نتیجه نسل‌کشی در فلسطین و عملکرد غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل متحد، بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است».

دوحه خواستار خویشتنداری شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۰۲

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تحولات منطقه خواستار توقف تنش و خویشتنداری شد.

در این بیانیه آمده است: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در راستای کاهش تنش و درگیری در منطقه تحرکاتی انجام دهد.

استرالیا پاسخ ایران را تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواند
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۰:۵۴

 استرالیا در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این اقدام، تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل است.

 آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا، امروز (یکشنبه) پس از پاسخ گسترده موشکی و پهپادی دیشب جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، اشاره کرد که ایران درخواست کانبرا و سایر کشورها برای پیش نبردن این حملات بی‌پروا را نادیده گرفت.

موضع‌گیری نخست وزیر استرالیا درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی حمله تل‌آویو به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که بر خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده، را محکوم نکردند و شورای امنیت نیز به سادگی از کنار این جنایت گذشته بود.

آلبانیز بدون اشاره به اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سوریه ثبات منطقه را برهم زده، مدعی شد: این تنش‌زایی یک تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل و تمام منطقه است. این امر به بروز بی‌ثباتی و نابودی سراسر خاورمیانه منجر می‌شود.

 

ونزوئلا: بی‌ثباتی در خاورمیانه ناشی از انفعال «سازمان ملل متحد» است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۹:۲۳

به دنبال واکنش ایران به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع تهران، دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی خود را نسبت به رویدادهای خاورمیانه اعلام و تاکید کرد که وضعیت بی‌ثباتی در منطقه ناشی از انفعال «سازمان ملل متحد» است.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، در بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد، دولت کاراکاس، وضعیت بی‌ثباتی در خاورمیانه را به انفعال سیستم ملل متحد نسبت و اطمینان داد که پس از برقراری مجدد عدالت و قوانین بین‌المللی، به ویژه در رابطه با مردم و دولت فلسطین، می‌توان صلح را تضمین کرد.

بر اساس این بیانیه رسمی، «در نتیجه نسل‌کشی در فلسطین و عملکرد غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل متحد، بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است».

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین بر تعهد خود به ایجاد صلح همراه با عدالت، مطابق با اکثر کشورهای جهان تاکید کرد.

واکنش بلینکن به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۸:۵۳

وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم و بر تعهد آهنین واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

آنتونی بلینکن در صفحه وزیر امور خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آمریکا حمله ایران به اسرائیل را محکوم می کند. همانگونه که رئیس جمهوری گفت، تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران آهنین است.

چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۸:۱۱

 ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف های درگیر می خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

این سخنگو افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه ، تازه ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

این سخنگو تاکید کرد: چین از جامعه بین الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۶:۱۹

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامدهای جدی آن ابراز می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۶:۰۲

تعدادی از مردم عراق در حمایت از پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به خیابان های بغداد آمدند و از این موضوع ابراز خرسندی کردند.

 در ادامه واکنش‌های مردمی به پاسخ ایران به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، تعدادی از مردم عراق با حضور خیابان‌ها نسبت به این موضوع ابراز خرسندی کردند.

در دست تعدادی از این افراد پرجم گروه های مقاومت عراق مشاهده می‌شد.

بازتاب عملیات ایران در سرزمین‌های اشغالی در مطبوعات پاکستان
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۶:۰۱

عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رژیم اشغالگر صهیونیستی و عملیات موشکی و پهپادی در سرزمین‌های اشغالی با بازتاب گسترده در مطبوعات پاکستان همراه شد و شبکه‌های خبری این کشور در نیمه شب طی خبرهای فوری خود گزارش دادند که ایران مراکز نظامی (رژیم) اسرائیل را به طور مستقیم هدف قرار داد.

شبکه خبری جیو پاکستان با قطع برنامه‌های خود گزارش داد که پس از حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق اکنون ایران با شلیک بیش از یکصد پهپاد و موشک اهداف معین نظامی در اسرائیل را منهدم ساخت.

در این گزارش آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طور مستقیم علیه اسرائیل دست به عملیات نظامی زد هرچند آمریکا و اردن به یاری اسرائیل شتافتند و اقدام به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کردند.

سایت خبری جیو نیوز نیز، نوشت: همزمان با عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل، مردم در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمده و موفقیت این عملیات را جشن گرفتند.

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان داون پاکستان هم در این باره، نوشت: سپاه پاسداران ایران عملیات پهپادی و موشکی علیه اسرائیل در تلافی حمله دمشق که منجر به کشته شدن هفت نظامی از جمله دو تن از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، انجام داد. ایران اعلام کرد که موشک‌های بالستیک پس از عملیات پهپادها شلیک شده است.

داون افزود: ایران بارها اسرائیل را به تلافی حمله هوایی مرگبار اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی خود در دمشق تهدید کرده بود و در مقابل واشنگتن نیز بارها در روزهای اخیر هشدار داده بود که عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران قریب الوقوع است.

شبکه اکسپرس نیوز پاکستان هم با قطع برنامه‌های خود در بامداد امروز (یکشنبه)، گزارش داد: ایران به اسرائیل با ده‌ها فروند موشک و پهپاد حمله کرد و ارتش اسرائیل نیز هدف قرار گرفتن اماکن نظامی و امنیتی خود از سوی ایران را تائید کرده است.

اکسپرس افزود: جمهوری اسلامی ایران همزمان به برخی از کشورهای منطقه نیز هشدار داد که در صورت مشارکت با اسرائیل و آمریکا برای هرگونه رویارویی با ایران، پاسخ متناسب دریافت خواهند کرد.

سایت روزنامه انگلیسی زبان دی نیوز نیز نوشت: ایران دست به یک عملیات بی سابقه علیه اسرائیل زد و طی آن بیش از یکصد فروند موشک و پهپاد از خاک ایران علیه اهدافی در اسرائیل شلیک شد.

دی نیوز نوشت: پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل، تهران بار دیگر به واشنگتن هشدار داد که وارد ماجرا نشود.

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان هم در خبرهای فوری خود اعلام کرد که ایران با شلیک موشک و پهپاد انتقام خون نظامیان خود را از اسرائیل را گرفت. ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی علیرغم آمادگی اسرائیل و یاری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، فرود آمد.

همزمان با عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله ایکس (توئیتر سابق)، با انتشار فیلم‌های مرتبط با عملیات پهپادی و موشکی ایران و اصابت آن در عمق سرزمین‌های اشغالی، خبرهای فوری آن را بازنشر کردند.

سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۸

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به پاسخ سنگین موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این حمله را بسیار گسترده خواند.

به گزارش سی ان ان، این سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حمله ایران به (رژیم) اسرائیل بسیار گسترده‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، بود.

از سوی دیگر برخی از مقام‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که به نظر نمی‌رسد نظامیان آمریکایی در حمله ایران، هدف قرار گرفته باشند.

به نوشته سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود به این خبرگزاری، گفتند: نیروهای آمریکایی در جریان حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل، هدف حمله قرار نگرفته‌اند.

این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه آنها هیچ گزارشی مبنی بر زخمی شدن نیروهای آمریکایی در حمله ایران به رژیم صهیونیستی دریافت نکرده‌اند، یادآور شدند: نظامیان آمریکایی با در نظر گرفتن این احتمال که ممکن است حملات موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل تداوم داشته باشد، همچنان تمامی نکات ایمنی و تدابیر حفاظتی را رعایت می‌کنند.

واکنش کشورهای آمریکای لاتین به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۷

چندین کشور آمریکای لاتین از جمله شیلی و آرژانتین نسبت به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و وضعیت کلی در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان، «آلبرتو ون کلاورن» وزیر خارجه شیلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نگرانی خود را نسبت به تشدید جدی تنش‌ها در خاورمیانه و حملات ایران علیه (رژیم) اسرائیل ابراز می‌کنم. شیلی استفاده از زور را محکوم و از حقوق بشردوستانه بین‌المللی دفاع می‌کند.

مکزیک نیز نگرانی عمیق خود درباره این حمله و تاثیری که می‌تواند بر زندگی هزاران نفر داشته باشد را ابراز کرد.

دبیرخانه امور خارجه مکزیک نیز در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: مکزیک استفاده از زور در روابط بین‌المللی را محکوم می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از تعمیم یافتن درگیری در خاورمیانه باشند.

مانوئل آدورنی سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین هم در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین سفر خود به دانمارک را کوتاه کرد و روز یکشنبه به کشور بازخواهد گشت تا یک کمیته بحران با توجه به آخرین رویدادها در (رژیم) اسرائیل تشکیل دهد.

وزارت خارجه اکوادور نیز در بیانیه‌ای با اعلام اینکه «به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهیم»، خبر داد که با کارکنان دیپلماتیک خود در منطقه در تماس است.

واکنش نخست وزیر کانادا
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۴

 نخست وزیر کانادا، بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد.

یه گزارش خبرگزاری کانادا پرس، جاستین ترودو گفت: کانادا «به صراحت» حملات ایران به اسرائیل را محکوم می کند.

به گزارش این رسانه اظهارات وی پس از آن منتشر شد که رسانه های دولتی ایران اعلام کردند که تهران روز شنبه موشک های بالستیک خود را به سمت اهدافی داخل اسرائیل شلیک کرده است که اولین حمله نظامی مستقیم ایران به سرزمین های اشغالی به شمار می آید.

کاناد پرس در ادامه نوشت: اسرائیل گزارش داده است که ایران بیش از ۱۰۰ پهپاد حامل بمب را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

ترودو می گوید: به طور منظم از مشاور امنیت ملی و اطلاعات، رئیس ستاد دفاع و رئیس شورای خصوصی اطلاعات دقیق را دریافت می‌کند.

مایکل چونگ، عضو محافظه کار پارلمان کانادا که به عنوان منتقد سیاست خارجی ترودو فعالیت می کند، گفت: حزب او حمله ایران را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محافظه‌کاران از دولت ترودو می‌خواهند که با متحدان کانادا برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای اسرائیل همکاری کند.

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۴

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن‌ را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت‌ها در منطقه شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۳

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، با ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه خواستار توقف فوری خصومت ها شد.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد:« من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

گوترش همچنین گفت: «من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر امروز (شنبه به وقت محلی / نیویورک)  جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم.»

الجزیره: اسرائیل تاکنون چنین حمله گسترده ای را به خود ندیده بود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۲

"روری چالاندس " خبرنگار بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره که اخبار حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی را لحظه به لحظه از شرق بیت المقدس گزارش می کند، در یکی از گزارش های خود گفت: ما اینجا از بالکن ساختمان محل اقامت مان آسمان بیت المقدس را زیر نظر داریم و می بینیم که سامانه پدافند هوایی اسرائیل برای رهگیری موشک ها و پهپادهای ایران، پشت سر هم از نقاط مختلف در حال عملیات است.

«نیروهای پلیس هم با گشت زنی در خیابان ها، مرتب با بلند گو اعلام می کنند و از مردم می خواهند که هر چه سریع تر به نزدیک ترین پناهگاه یا مکان امن پناه ببرند»

این گزارشگر شبکه الجزیره گفت: اکنون زمان امتحان واقعی سپر موشکی و سامانه پدافند هوایی اسراییل است و در لحظات و ساعات آینده باید دید آیا این سامانه پیشرفته می تواند مقابل این حجم و انبوه موشک ها و پهپادها موثر عمل کند یا نه؟ زیرا اسرائیل تاکنون این حجم از حمله با این گستردگی را به خود ندیده بود.

بیانیه وزارت دفاع انگلیس
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۱

وزارت دفاع انگلیس در پی پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برای کاهش تنش‌ها در منطقه، چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌های خود در عراق و سوریه مستقر کرده است.

در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

حمایت برلین از تل آویو
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۰

ساعتی بعد از واکنش مقامات عالی انگلیس و فرانسه به پاسخ موشکی و پهپادی گسترده جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه آلمان هم به این حمله واکنش نشان داد و حمایت برلین از رژیم کودک کش را مورد تاکید قرار داد.

 آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را قویا محکوم کرد.

بربوک در پیام خود بدون اشاره به جنایات فراوان و آشکار رژیم صهیونیستی که سراسر منطقه را به آشوب و ناامنی کشانده است، مدعی شد: ایران پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. ما این حمله را که می‌تواند یک منطقه را به آشوب بکشاند به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. ایران و نیروهای نیابتی آن باید سریعا به این حملات خاتمه دهند. تمامی همبستگی‌مان در این ساعات با اسرائیل است.

 

بولتون: بایدن مقصر اصلی حمله ایران به اسرائیل است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۴۶

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با حضور در برنامه زنده یک شبکه آمریکایی بایدن را مقصر اصلی حمله ایران به رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش نیوزمکس، بولتون مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ در مصاحبه‌ای شخص بایدن رئیس جمهور آمریکا را مقصر اصلی حمله ایران به رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد: دولت آمریکا از همان ابتدا با حمله حماس به طور قطعی برخورد نکرد و فکر نکرد که این حمله بخشی از عملیات بزرگتر به نام حلقه آتش اطراف اسرائیل خواهد بود.

بولتون در این مصاحبه ادعا کرد که اعتقاد دارد حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی نیروهای آمریکایی را وارد عمل کند و حتی تا خاک ایران پیش ببرد.

مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ با انتقاد از دیگر شبکه‌های تلویزیونی که ادعا می‌کنند این حمله مهم نیست، گفت: اتفاقا این یک حمله فوق‌العاده گسترده با موشک‌های کروز و بیش از یکصد پهپاد است و این تنها چیزی است که در حال حاضر از آن می‌دانیم.

واکنش اتحادیه اروپا به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۴۵

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کردند.

 جوسپ بورل شنبه شب (به وقت محلی اروپا) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی، گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد.

وی افزود: ما با شرکای خود به پیگیری اوضاع از نزدیک ادامه خواهیم داد.

فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

 ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه، ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی سابقه ای، گام جدیدی در راستای اقدامات بی ثبات کننده اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فراسنه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند و  بار دیگر بر همبستگی خود با اسرائیل تاکید می کند.

واکنش اتریش

 وزیر خارجه اتریش بدون اشاره به جنگ افروزی‌های رژیم‌صهیونیستی و تشدید تنش‌ها در منطقه گفت: به شدت از حملات پهپادهای گزارش شده از سوی ایران علیه (رژیم) اسرائیل نگران هستیم.

 الکساندر شالنبرگ شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با نادیده گرفتن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه ادعا کرد، اقدام ایران، «سطح جدیدی از تشدید تنش‌ها در شرایطی است که در حال حاضر بسیار خطرناک است.»

وی مدعی شد: از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکنند و فورا مسیر خود را تغییر دهند.

در همین حال، عباس باقرپور اردکانی سفیر کشورمان در وین در پاسخ به پیام وزیر امور خارجه اتریش اینگونه نوشت: عالیجناب کاش این پست گذاشته می شد: از حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که نقض آشکار کنوانسیون وین است، به شدت نگران هستم. این یک سطح جدید از تشدید تنش‌هاست. از اسرائیل می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکند و فورا مسیر خود را تغییر دهد.

پاسخ ایران به اسرائیل در صدر اخبار روسیه قرار گرفت

شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان، در صدر اخبار رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

خبرگزاری تاس در این باره نوشت: در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.
این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می شود.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنایت اسرائیل شامل «حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق» است که منجر به «شهادت پرسنل نظامی ایران» شد.
خبرگزاری تاس در خبر دیگری به نقل از نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نوشت: حمله ایران به اسرائیل بر اساس منشور سازمان ملل متحد و در دفاع از خود است. 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان و یمن به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.
در این گزارش آمده است:‌ مقام‌های آمریکایی انتظار دارند حمله ایران، گسترده باشد، اما بر تأسیسات نظامی و دولتی متمرکز خواهد بود، نه مناطق غیرنظامی.

خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی نوشت:‌ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی عبور از حریم هوایی عراق را آغاز کرده اند و در آینده نزدیک حمله موشکی آغاز خواهد شد.
در این گزارش آمده است: «پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کرده و در حال نزدیک شدن به سوریه و اردن هستند. حمله موشکی به زودی آغاز خواهد شد.»

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز ضمن بازتاب لحظه به لحظه حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، تصاویری از شادمانی مردم تهران در پی پاسخ به حمله تل آویو به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را پخش کرد.
این شبکه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، این حملات را مجازات رژیم اسرائیل توصیف کرد.
راشاتودی همچنین از قول نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نوشت: درگیری کنونی بین ایران و رژیم صهیونیستی است و آمریکا باید از آن دور بماند.

خبرگزاری آر ب کا نیز با انتشار خبر حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل نوشت: ایران این حمله را «در پاسخ به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی» از جمله حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق که منجر به کشته شدن ژنرال های ایرانی شد، انجام می دهد.

رسانه های روس همچنین اطلاعیه سرویس فدرال هواپیمایی این کشور را منتشر کردند که بر اساس آن پروازهای شرکت های هوایی روس در مسیرهای اردن، عراق و اسرائیل به ترتیب تا ساعت ۵، ۵:۳۰ و ۷ صبح به وقت مسکو به حالت تعلیق درآمد. شرکت هواپیمایی آئروفلوت اعلام کرد که پرواز بامداد یکشنبه این شرکت از مسکو به مقصد تهران در فرودگاه ماخاچ قلعه در جمهوری داغستان روسیه به زمین می‌نشیند و پرواز تهران - مسکو این شرکت نیز لغو شد، مسافران می‌توانند هزینه بلیت خود را پس بگیرند.

ادعای بورل درباره عواقب حمله پهپادی ایران

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و ادعا کرد که این اقدام تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است.

 جوسپ بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹۵
لعنت خدا بر کشورهای خود فروخته. پیروزی نزدیک است ان شاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
انتقام سخت تبدیل شد به تنبیه .بهتره کشور خرج رفاه و پیشرفت کشور شود ما هر چقدر هزینه کنیم یک صدم قدرت آمریکا نمی شویم
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
احساسی نشو هیچ کسی کشته نشد و بامید خدا ایران وارد جنگ نخواهد شد.
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
فعلا که در جهان ، فقط روسیه و شخص پوتین از شروع جنگ بزرگ در منطقه و ایران شادمان هستند

چون فشار در جنگ فرسایشی شده تجاوزکارانه شان بر علیه اکراین از توجه جهانی خارج شده

و احتمالا با گسترش جنگ در خاورمیانه، امریکا و اروپا، بجای حمایت صد درصد از اوکراین به کمک اسرائیل خواهند رفت
و این کاملا چیزی است که روسیه بشدت به آن نیاز داشته و دارد
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
روسیه و افسران اطلاعاتی این کشور ، آغاز کننده این جنگ هستند و تنها کشوری که از این جنگ سود می برد روسیه است . روس ها نقشه کامل این اتفاقات را طراحی و به کمک جاسوسان خود اجرایی کردند .
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مغز براندازان تا دیروز
حمله ای در کار نیست خیالتون راحت

مغز براندازان دیشب
میگن حمله کردیم شمام بگین آره حمله کردین

مغز براندازان امروز
تمامی موشک ها رو گنبد آهنین رهگیری کرده و هیچ اتفاقی نیفتاده. فقط چند تا سوله خالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دم نیروهای مسلح گرم، صمن تنبیه اسقاطیل، دهن هرچی مزدور را هم سرویس کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
چرا هیچکس مشخص نمیکنه که بعد از حمله م ایران به اسراییل، دقیقا چه خسارات و تلفاتی به صهیونیست ها وارد شده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
هزارتا لایک به متخصص مغز
باید سفارت اسرائیل در بادکوبه حداقل هدف یک موشک قرار بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
سپاه نباید هوایی میزد اینجوری یک هم نشد اگه زمینی میزد یه ستاره شاید میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مهمترین جایی که تا الان قسر در رفته و باید موشک بخورد همین جمهوری جعلی آذربایجان است
مرگ بر آمریکا و انگلیس
باید تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه داد
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
شما اول تشریف بیار ایران بعد اظهار نظر کن
چه واکنشهای مثبتی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
تا حالا فکر میکردند حملات اسرائیل بدون پاسخ میماند بنابراین نگران تشدید تنش نبودند و از حمله اسرائیل هم نگران نمی‌شدند حالا که واکنش ما را دیدند با هر حمله اسرائیل باید نگرانی شأن شروع شود
امیدواریم این یک درس عبرتی برای اسرائیل کودک کش باشد و اینگونه ایران را به نزاع با خود فرا نخواند
پاسخ ها
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
سلام
صبر کن داداش بازارهای نفتی 10 شب باز میشه وقتی مجبور شدن نفت 10 دلار بالاتر بخرن اونوقت متوجه آثار حمله میشن
و سلام بر دلار 70 هزار تومانی و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
چقدر بدبخت ، اینها کسانی هستند که حاضرند برای راحتی و پول شرف ملی خود را به باد دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
حداقل ۷۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آخه این یعنی خودمون دنبال دلار گرونتر هستیم. مثلا فکر میکنی نستراداموس هستی؟!
بهونه دست دلالها ندیم . چه چیزی پس از این جمله قرار عوض بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خداحافظ دلار ۶۵ تومانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خدا کند دلار تا 500 هزار تومان بره تا امثال شما که مجبورید خرج بچه های خارج نشینتان را بدهید مستأصل بشید. ما که با دلار کاری نداریم و شرف ما مهمتر از ارزش دلار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
یه ذره کله ت رو از اینترنشنال درآر تا بفهمی چه خسارتهای جانی و مالی بهشون وارد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
علیک سلام بر دلالان دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دلار گرون بشه به کی بیشتر فشار میاد؟
ما که داریم از کالاهای ساخت داخل استفاده میکنیم
شما که با دلار مسافرت خارجی میرید و مجبورید خرج آقازاده خارج نشینت رو بدی خدا بدادت برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مزدور های اسرائیلی بلدند جنگ روانی راه بیندازند
کشورهای باغ وحش اروپا باز هم ثابت کردند که بویی از تمدن نبرده اند. و همچنان در. دوران تاریک قرون وسطی و افکار و روحیات استعماری به سر می برند. رژیم هایی که اساسا سیاست خارجی مستقلی نداشته و سیاست خارجی شان حول دنباله روی از آمریکا و سگ هار صهیونیستی آنها معنی پیدا می کند. یک تار موی ایران و ایرانی می ارزد به کل این باغ وحش با همه بمب های اتم و غیراتمش که عرضه یک موضع گیری مستقلانه و منطقی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
پس کانادا چکار میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
احسنت
میشه هرجایی از جهان باشی اما وطن پرست و حق طلب باشی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
برای اولین بار با این ساندیس خورا هم نظر شدم. دم ایران گرم که قاطعانه جواب داد. .
همه ایران را محکوم میکنند، جنایت غزه ، جنایت جنوب لبنان، جنایت کنسولگری ایران، حمله به سوریه ، جنایت ها درعراق .... کار اسراییل هستش ، واقعا" نمی بینند یا ازاسراییل وامریکا میترسند.
پاسخ ها
۹۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اگر ایران این حمله را یک روز بعد از حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام می داد بسیار کمتر محکوم می شد و یک دفاع و حق طبیعی ایران می دانستند.متاسفانه ایران امتیاز زمان را از دست داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اتفاقا برعکس اسقاطیل چندین بار از ترس مرگ مرد
اروپاییها مرزهای وقاحت را جابجا کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دوران بزن در رو گذشته است هر زدنی خوردنی دارد. بگذارید محکوم کنند چیزی از عزت ایرانی نمی کاهد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خداتنو شکر کنید که امریکا درگیر اوکراین روسیه و چین و تایوانه
دمتون گرم
کجاها خوردن حالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
از دیشب دارم توی خبر گذاری میگردم هنوز متوجه نشدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
جاش مهم نیست ، مهم پشت بازو گرفتن بود
ناشناس
| Spain |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
چندتاش تو یه پایگاه هوایی مثل عین الاسد
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مشخصا هدف این حمله گرفتن تلفات زیاد یا زدن نقاط متنوع نبود وگرنه یه حمله برق آسا از طریق متحدانمان هم می تونستیم انجام بدیم و تلفات حداکثری بگیریم. این یه مانور بود و هم دوستان و هم دشمنان پیامش رو گرفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
پایگاهها و مراکز نظامی مانند نقب، هاتزریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
پایگاه های نظامی اسرائیل البته اگر چشم بینا داشته باشند
اینجا دیگر پای ایران در میان است. صد در صد از تمام اقدامات نظامی و همه تصمیمات جمهوری اسلامی حمایت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
احساسی نشو. از ساعت 8 صبح همه چیز عادی
شد. فقط دلار شد 70 هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
از کانادا قیمت دلار مشخص کردی خائن و نفوظی ها این حرف ها را می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
ماشاء الله به غیرت ایرانیت
مرگ بر اسرائیل فرزند نامشروع انگلیس و امریکا
پاسخ ها
سیدحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
واقعا چه کسانی به "شعار مرگ بر اسرائیل" منفی میدن؟!اینا طرفدارای اسرائیل در ایران هستن یا جماعت آلبانی نشین؟
ناشناس
| France |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
جناب خودت دست پرورده انگلیسی
والا الان باید کویر بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مرگ بر امربکای تروریست و عنگلیس مکار
از حامیان اسرائیل غیر از این هم انتظار نیست.
پاسخ ها
ح- ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آمریکا و اروپا و متحدانش باید کنار بایستند.ظلم پایدار نیست.
الله اکبر
احسنت بر شیر مردان ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
زود زود احساسات نگیرد مان

و صبر کنیم ببينيم ، و شاید هر دیدی یک بازدیدی دارد !!؟؟

خدا نکند که جهان غرب که مدافع صد در صد اسراییل است

بخواهند دست به عملیات گسترده تلافی جویانه بزرگ بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
پهلوان اخر هر جنگی ویرانیه ۸ سال جنگ با عراق عبرت نشد
آفرین به مردان ارتش و سپاه عزیز
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
کاش میدونستیم این آفرین برای چیه دقیقاً
جواب دندان شکنی بود برای اسرائیل.
مرگ بر اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
کاش واقعا دندان یه سربازشون می شکست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
شب دراز است و جوجه رو اخر پاییز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
انشاالله همان باشد که تو می گویی از آن می ترسم که به توفان الاقصی بیانجامد
مقابله به مثل حق مسلم ایران است اما باید هوشمندانه باشد
انها یک موشک شلیک کردند و یک هدف را زدند
و ما بیش از 200 موشک شلیک کردیم
هزینه ای که ما دادیم خیلی زیاد است هزینه موشکها ؟؟؟، هزینه پهپادها ؟؟؟
هزینه مجوز پرتاپ 200 موشک به چین و روسیه ؟؟؟؟؟
هزینه مجوز پرتاب 200 موشک به سوریه و عراق ؟؟؟؟؟
و سایر هزینه های پنهان سیاسی و اقتصادی

کاش یک گروه تکاوری از سوریه وارد اسرائیل می شد و یک پادگان یا فرودگاه نظامی را منهدم می کرد و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آنها یک موشک شکلیک نکردند، هزینه ای که ما دادیم کشتن مهمترین ژنرالهایمان بود، جنگ در خاک آنهاست، که با وجود گنبد آهنین این مقدار موشک برای بازدارندگی لازم بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
به رخ کشیدن قدرت نظامی و پرتاب از راه دور بسیار بسیار کار درستی است. والا ما میتونیم بریم توی اتاق خواب نتانیاهو و با شلوارک بندازیمش تو گونی بیاریمش. این مهمتره که بگیم از فاصله 1500 کیلومتری میزنیمت عوضی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
شما در این 3 ماه کجا بودی که ایران پاسخ نداده بود؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
حداقل توان موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی، حداکثر توان دفاعی اسرائیل رو شکست داد.
چرا پروازهای فرودگاه مهر آباد لغو شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
شما از همونها نیستید که می گفتن چرا بعد از حمله به عین الاسد آسمان کلیر نشد؟ حالا که کلیر شده گیر میدید؟
چند ساعت دیگه صبر کنید خبر های خوبی در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آفرین. خبر خوب این هست که کسی کشته نشد که اسراییل بخواهد جواب بدهد. خدا رو شکر که جنگ نخواهد شد
این همه هزینه شد فقط چند پهباد به هدف خورد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
تازه اون هم اتفاق خاصی تو اون هدف نیفتاد فقط به زمین رسید
مهدی نظریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
دو پایگاهی که در حمله به کنسولگری نقش داشتند نابود شدند.
حالا اگه اسرائیل در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داد چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
شما نترس. شجاع مردان هستن.
دورد بر سپاه پاسداران
امیدواریم اسراییل هم دیگر جواب ندهد چون حتی یکنفر هم کشته نشده و بهانه ای هم برای حمله و یا پاسخ گویی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
جواب میده چون به خاکش حمله کردیم
ولی اون به خاک ما حمله نکرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
به خاک ما حمله نکرده بود ولی به کنسولکری ایران در یک کشور سوم حمله کرده بود که نباید می کرد.
درسته میگن دیشب جمهوری اسلامی به اندازه کشته شده ها از فلسطینی ها تواین مدت دیشب از اسرائیل کشته و نمیزارن آمارش بیاد بیرون؟حتی میگن مجروحانشونو بردن مصرواردن ازبس زیاد بوده!واقعا جای تشکر از سیپاه دلاور داره بااینکارش اگه ممکنه فیلم کشته شده های اسرائیلی درحمله دیشب راهم بزارین ما ببینیم؟باتشکر از شما شجاع مردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
بله درسته
مثل عین الاسد که 100 تا امریکایی توش کشته شده بودن
بعد رسید به چند نفر که موج انفجار گرفتتشون !
حالا چرا دلار رفت بالا !
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دلار سر جایش است.
ریال بی‌ارزشتر از قبل شد!
کاش حداقل یک نقطه مهم نظامی سیاسی اسراییل مورد اصابت قرار می گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
فرودگاه اف ۳۵ ها کافی نبود؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
پایگاه نظامی نواتیم مرکز جنگنده های اف 35 با تمامی مراکز آموزشی و اطلاعاتیش شخم زده شده وقابل استفاده نیست جای مهمی نیست؟ هیبتش تو جهان داغون شده چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
علی جان از خواب بیدار شو
اون اشیاء نورانی که به شما فیلمشو نشون میدن و میگن موشک هست در حال برخورد با پایگاه

تکه های ساقط شده موشک و پهپاد هست در حال سقوط در بیابان
و گرنه موشک قبل از برخورد نورانی نیست و با سرعت حداکثر برخورد میکنه
حالا با این حجم حمله خروجی چی بوده ...چند تا از مقامات و فرماندهان اسرائیل کشته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
غرب گداها از رو نمیروند... حتی اگر از ترس پوشک شده باشند
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دریادار دانیل حقاری با "یک موفقیت استراتژیک بسیار مهم" خواندن این پی‌آمد، گفت که ایران 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک شلیک کرد. از این تعداد، چندین موشک بالستیک به خاک اسرائیل رسید و آسیب جزئی به یک پایگاه هوایی وارد کرد.
چندروزی طول میکشه ببینیم بازدارندگی داشته یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
قطعا روی مغز سران اسرائیل اثر خواهد گذاشت و از این به بعد با دقت در مورد ایران برخورد خواهند کرد
متاسافنه تابناک نظرات غربگدایان رو منتشر میکنه فقط نظر من چه مشکلی داشت؟
در یک کلام رفتیم به جنگ دنیا و خوب نتیجه اش از پیش معلوم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
ما جنگ رو شروع نکردیم
این جنگ تحمیلی اسرائیل هست و ما از اتباع خودمون و از کنسولگری ایران که خاک هر کشوری محسوب میشه دفاع کردیم
البته اگر قوانین بین المللی رو قبول داشته باشید
دفاع مشروع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
آنچنان که مشخص است مردم دنیا هوشیار شده اند و هر روز در اقصا نقاط دنیا برعلیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می کنند در آمریکا انگلیس فرانسه آلمان کانادا و...و این مردم دنیا هستند که به جنگ رژیم صهیونیستی رفته اند بماند که در ایران هنوز یک عده ترسو و غرب پرست با دولت های مستکبری همراهی می کنند که مردمشان از آن ها بیزارند..
دمتون گرم دوران بزن در رو تمام شده عملی نشان دادیم
میگن ده هزار نظامی اسرائیلی کشته شدن.ده پایگاه نظامی با خاک یکسان شده .کل سیستم برق رسانی و اینترنتی اسرائیل قطع شده از هوا هم واسه مردم اسرائیل غذا میریزن رو سرشون!!!!!!۵۰۰ موشک و پهباد برای صفر کشته!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
یه دفعه بگو نابود شد دیگه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
چند تا هم به نيويورك خورده ولي نمي گند
رادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
یعنی کل اطلاعات زندگیت رو از کانال های اسراییلی میگیری اینقدر به فاسدترین قوم دنیا اعتماد داری شما صد تا مدرک هم بیارن براتون قبول نمیکنید ولی اسراییل و وابسته هاش بدون هیچ مدرکی هر حرفی بزنن صد در صد قبول میکنید خوب مسلمه این حرف هارو شبکه های نون خور اسراییلی میزنن
185 پهپاد و 36 کروز و 110 موشک زمین به زمین شلیک شد که همشون رهگیری شدند و فقط یک غیر نظامی زخمی شده !!!!!!!!

این همه هزینه رو کاش نمی کردید و همون تهدیدهای لفظی رو ادامه میدادید .
میدونید این اقدامات چه بلایی سر مردم بلادیده و بیچاره ایران میاره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
عجب... چه اطلاعات دقیقی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
فیلم جدید فقط برخورد ۸ موشک به پایگاه . هوایی رو نشون میده
م ا م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آقای ناشناس اگه وقت میکردی یه لحظه از اینتر نشنال فارغ میشدی وتصاویرزنده را از سزمینهای اشغالی میدیدی متوجه اصابتهای پی در پی دهها موشک به مراکز گیج گاهی جنایتکاران تلآویو میشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
این اطلاعات ناب رو از کجا آوردی؟
تو از بی بی سی و سی ان ان هم داغ تری
عالی بود ادامه بدهید راضیم به رضای خدا
ما خودمون خبر نداریم اونوقت مردم عراق خوشحالی کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
تو خواب بودی اما اونها بیدار بودند و فهمیدند
عالی حمله ای مقتدرانه به مواضع نظامی صهونیستها در سرزمین های اشغالی فلسطین و خدا لعنت کند حامیان صهونیستها را که وقیحانه شهادت 35 هزار فلسطینی را نمی بینند و اشک تمساح می ریزند
حافظه تاریخی چرا باید اینقدر کوتاه باشه، چرا واقعا فکر می‌کنید اینا شو نیست
دمتون گرم خدا بدخواهان ایران رانیست ونابود کند چه داخلی چه خارجی انشالله
با خاک یکسان شد. فاتحه
بعنوان یک اقدام پیشگیرانه باید بورس موقتا تعطیل بشه که سرمایه داران بورس متضرر نشوند و اقتصاد به هم نریزه با جو روانی حاصل از این حملات. و گرنه صف فروش و فرار سرمایه زا بازار و خرید سکه و دلار و افزایش قیمتها را شاهد خواهیم بود. یک تدبیر ساده جلوی خیلی از اتفاقات را می گیرد. این پدافند غیر عامل اقتصادی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خود مردم باید عاقل باشند و احساساتی با سرمایه هاشون رفتار نکنند
صف فروش تشکیل ندید به همین سادگی
به نظر بنده دفاع حق مسلم ایران بود با اینکه بنده از عملکرد نظام در جاهای دیکه ناراضی هستم ولی حمله به اسراییل کار بسیار درست بوده حتی اکه هزینه داشته باشه.مهم نیست چقدر تلفات داشتن مهم اینه که به اسراییل حمله کردند
زدند عالی بودو واقعا عالی بود و باید نیروهای نظامی را پشتیبانی و خدا قوت بگویم و برای همه چیز اماده ایم . پاسخ باید با جدیدت داده شود حتی تا اخرین نفرمان.
درود بر شیرمردان وطنم.خدا قوت
اشتباه استراتژیک کردیم باید به پایگاه های اسرائیل بیرون از مرزهاش بسنده میکردیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
نه بابا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
بدبخت شدیم رفت
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
کنسولگری خاک ایران حساب میشد.
غارتگران منطقه غرب آسیا نگران سگ کشی جمهوری اسلامی شده اند. آیا غربی ها بدون داشتن یک قلاده سگ هار از مجازات دزدی و غارت ثروت این منطقه توسط ساکنان اصلی ان در امان خواهند مانذ؟
خب یه آمار هم بدین ببینیم چقدر خسارت زده؟ چندتا فرمانده‌شون کشته شد؟ نتیجه؟
دلار چندددددددددددددددددددددددددددددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
دلار ۵ هزارتومان تورم یک رقمی کار و بارها همه سکه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
35هزار بچه و زن در غزه کشته شدند و بعد تو فکر جیبت و پولدارشدنت هستی
ما که زدیم چرا دلار داره میره بالا
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
ما چه بزنیم چه بخوریم چه هیچ کاری نکنیم دلار میره بالا
هر چند با دشمنی با اسراییل مخالفم وان در راستای منافع ملت نمیدانم ولی کار به مرحله ای رسیده است که نمی شود پاسخ نداد
بایدن پشت بی بی را خالی کرده فعلا ، البته این هم یک فیلم بازی کردن دموکرات گونه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
بایدن کلا هفت ماه دیگه بیشتر مهمان کاخ سفید نیست
تابناک ، در تیتر یک زدن هنر نیست حمله به اسراییل را به گونه ای جلوه دهی که ایران خطر ناک است . این تیترها را رسانه های خارج هم می زنند تا افکار عمومی را بر ضد ایران بسیج کنند و به حملات خود مشروعیت دهند.
توجه کنید که حمله ایران ، در راستای دفاع سرزمینی و ذیل منشور ملل متحد انجام شده است و این حملات بر علیه مناطق غیر نظامی است .
و منفی باف ها و خود کتر بین های وطنی
تاریخ همیشه تکرار میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اگر اسرائیل بازهم اقدامی جسورانه کنه
تاریخ را تکرار خواهیم کرد
این حمله اجتناب ناپذیر بود ولی باید جلو افزایش تنش را گرفت
اسرائیل که چیزیش نشد ولی حالا جواب دردناکی میده آماده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
این رو نگی چی می خواهی بگی اینها همش از سوزش است
و باید قبول کنی که حزب الله پیروز و اسرائیل نابود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اسرائیل چیزش شد و الان داره میسوزه
باورش نمیشد که ایران اقدام نظامی مستقیم کنه
پایگاه جنگنده های اف35 زده بشه
چند پایگاه نظامیش زده بشه
پایگاه اطلاعاتی و راداریش زده بشه
چرا اینها رو مخفی میکنید؟
دولت های غربی و مظلوم کش اگر حملات ایران را محکوم نکنند عجیب است
اما اراده خدا در این بود که این حمله با موفقیت انجام و تمام هزینه های آمریکا به اسراییل را به هدر داد
انتقام اصلی انتقام غزه و مظلومیت مردم فلسطین است که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد
اگر ترامپ عوضی حاج قاسم را شهید نمی کرد بعید بود چنین اتفاقی بیفته چون وقتی ایران پایگاه های آمریکایی عین الاسد را زد دیگه اسرائیل عددی نیست و چرا ایران نزنه
جهان بدون اسرائیل خیلی زیباست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
جهان بدون منافق و وطن فروش خیلی زیباست
مگه ایران نزده؟ پس چرا دلار رون میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
چون همیشه دلال هایی هستند که بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
نصر من الله و فتح القریب، یاری مردان خدا را ببین
خیلی بی سابقه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
عزیزم اصلا سابقه نداشته
کسی حمله مستقیم به اسرائیل کنه؟؟
فقط از محور مقاومت مخصوصا شیعی این کار برمیاد
فراموش نکنیم که ایران دیشب فقط با پدافند اسرائیل نجنگید،بدون پدافند و همکاری بی سابقه آمریکا، انگلیس و فرانسه،اوضاع اسرائیل بدتر از اینا بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خب حالا هر چی نتیجه چی شد؟؟؟؟؟!!!!!!
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
نتیجه رو خدا رقم میزنه ما به وظیفه مون باید عمل کنیم.
بوقها و. جیره بگیرهای صهیونیست به شدت در شبکه های اجتماعی و قسمت نظرات خبرگزاری ها در حال فعالیت هستند و صدای شیطانیان شده اند !!!
مرگ بر تزویر ، مرگ بر تجاوز ، مرگ بر خیانت ، مرگ بر صدایی که کشورم رو ضعیف و دو دسته میخواهد ...
اکثر کشورها توصیه به خوشتنداری کردن و تعدادی هم این حرکت را محکوم
مزدور اسراییل ودشمن اصلی ایران یعنی علی اف را هم باید به وقتش گوشمالی سختی داد در این مدت این دشمن خونی و مزدور صهیونیست خیلی بر علیه ما توطیه وخباثت کرد
همین ژاپن حتی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران رومحکوم نکردحالا نگران شده سامورائی عوضی حقت همون بمب اتمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اره بابا کل دنیا رو بزنیم تموم شه
سلام چقدر مزدوران وطن فروش فعالیتشان زیاد شده
بابا هر چی شما میگین ضربه درد نداشته ولی چرا شما اینقدر به خودتان می پیچید
درود بر سپاهیان وطنم ایران، دستمریزاد ،خدا قوت ،تشکر
در جنگ هر دو بازنده اند.
جنگ مذموم است و به نفع هیچ ملتی نیست. نکنید این کارها را به اسم انتقام یا هر چیزی
ملت ایران دیگر رمقی برای تاوان پس دادن کاسبان تحریم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
کی گفته در جنگ هر دو بازنده اند
هر کس طرف حق باشه پیروزه حتی اگر به ظاهر شکست بخوره
ما یاد شهدامون رو از خاطر نمی بریم
رفتند اما امروز عزت به ما دادند
هزینه های جنگ زیاد بود اما این دفاع مقدس آبروی ما بود و باعث اقتدار نظامی امروز ما در منطقه شد
اگر این اقتدار نبود تا الان ما رو همین کشورهای عربی منطقه قورت داده بودند
سفارت اسراعیل در باکو میزد. با ی‌ پهباد.‌هم انتقام گرفته شده بود. هم علی اف حساب کار می آمد دستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
نه اونجوری کیف نمی داد
فقط امیدوارم ما مثل دلار به پرواز در نیاییم
همش تقصیر آمریکا است که افسار این سگ هار رو رها کرده بود و اگر افسار اون را می بست چنین اتفاقی نمی افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
کی افسار خود آمریکا رو ببنده؟
فقط باید دعا کنند اسراییل پاسخ نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
فقط دعا میکنیم که اسرائیل نابود بشه
با نابودی اون کل منطقه آروم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اسرائیل با چی پاسخ بده؟ با اف ۱۵ و ۳۵ که بردشون به عراق هم نمیرسه؟
اگر میتونستن به یمن پاسخ میدادن و آز آمریکا و انگلیس کمک نمیخواستن. تازه اونها هم از پس یمن بر نیومدن
خدا رحم کنه . موضوع این نیست که ایران قویتر است یا اسراییل . موضوع اینه که اسراییل دیگه چیزی برای از دست دادن نداره و مثل یه حیوان زخمی میمونه و یه جورایی آمریکا هم رهایش کرده از آن روز میترسم که خداییی نکرده دست به حمله ی هسته ایی بزنه
بچه ها راستش امروز صبح که از خونه اومدم بیرون دیدم تمام هلیکوپترها را اومدن توی تل و تپه های بیابان ها قرار دادن و پراکنده کردن که اگه اسراییل خواست پایگاه را بزنه به باند خالی شلیک کرده باشه .(خونمون نزدیک پایگاه هست ). راستش خیلی ترسیدم . خدایی کنه این قضیه انتقام گرفتن دو کشور تمام بشه . خداییش اسراییل این آتیش را به پا کرد ولی چه کنیم که متاسفانه بیشتر کشورهای دنیا طرفش هستن . خدایا خودم و خانوادم را به تو سپردم .
خدا رو شکر اسرائیل با خاک یکسان شد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
بله خدا را شکر هیمنه اسرائیل با خاک یکسان شد و به زودی به یاری خداوند متعال نابودی این جرثومه فساد را نیز جشن خواهیم گرفت این اول راهه...
هدف از حمله به کنسولگری ایران:
آمریکایی هاو متحدینش می خواستند از طریق واکنش ایران، شبیه سازی حمله گسترده به ایران را انجام دهند و توانایی تاکتیکی و عملیاتی ایران را به صورتی عملی محاسبه کنند و بسنجند...(مدیریت راهبردی و ...)
هر کاری می کنند به در بسته می خورند.چند بار؟امام فرمودند: هیچ غلطی نمی توانند بکنند.واقعا هم این شده است.
اینجا ایران است...فقط همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اسراییل نابوده
اینها که منفی دادن به اقدام نظامی اخیر ایران . ترسوهای بی وجود خود فروخته ای هستند که فکر میکنند اگر دم تکان بدهند برای آدمکشها باهاشون کاری ندارند . غالبا فاقد بینش هستند و درکی از اطراف خود ندارند .
ننگ بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
علی جان سعی کن به نظرات مخالف خودت توهین نکنی. اینها همه هموطن توهستن وایرانی وحق دارند تا نظرشان را بیان کنند.شاید هم آنها مسائل را بهتر می بینند
خوب زدید، دمتون گرم
آمریکا شیطان بزرگ
انگلیس شیطان کثیف
آلمان شیطان منگ
فرانسه شیطان پیرو
نتانیابو قصاب غزه چی شد قبلا گفتی جرات دارند بزنن
خبرها حاکی از آن است که سامانه گنبد آهنین بدلیل زیاد بودن پهپادها در آسمان قاطی کرده و نفهمیده است که کدام یک از پهپادها را بزند و تا بخواهد بفهمد که کدامیک اولویت بیشتری دارد به هدف برخورد کرده است
اسرائیل قبلاً متوجه این موضوع در طراحی سامانه گنبد آهنین نبوده و سعی خواهد کرد اولویت پهپادهای ایرانی را برای گنبد تعریف کند
اسراييل ميگه به جاي حساس اصابت نداشتيم . كسي كشته نشده پس جواب نميديم . ما هم ميگيم باشه قبول . همه كشورهاي دنيا منتظر اين نتيجه گيري هستند. ولي اوني كه بايد بفهمه چي شده قطعا فهميده نياز به پافشاري ما نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
تو دیگه چقدر زرنگی ؟ خوب حالا تو بگو چند نفر مردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
تو اين 75 سال هيچ دولتي و شخصي به علت سانسور شديد نتونسته آمار كشته هاي اسرائيل را بفهمه.الان هم قطعا سانسور شديد دارند. حالا شما اشنا داري يك سوالي بكن
در حمله موشکی سپاه فقط از موشک بالستیک عماد که یک موشک با سوخت مایع و قدیمی است و همچنین از پهپاد شاهد136 که ضعیف ترین پهپاد ایرانی است استفاده شد.
حداقل توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، حداکثر توان دفاعی اسرائیل رو شکست داد.
از لحاظ نظامی که ما هرچی دنبال یک دودی ، یک سقف خرابی میگردیم ، چیزی وجود ندارد ، ولی خب از لحاظ سیاسی مسیله خیلی فرق میکند ، تمام دنیا گفت نزن ، ولی ایران زد ، ولی ایشالا که مسیله تمام شده باشد و مردم دنیا کمی در صلح و برادری هم زندگی کنند و هیچ کس آسیبی نبیند .
آدم کشی و جنگ خوب نیست . من نه جنایت اسراییل را تایید میکنم و نه انتقام ایران را .
به امید صلح جهانی
پیداست که موشک های سپاه قبل از اصابت به اسرائیل به قلب شما اصابت کرده که فقط چرندیات غربگدایان ترسو و دلارپرستان را منتشر میکنید.
«ذُقْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ»
دقت کردید هیچ کشور اسلامی به جز برخی گروه ها هیچ حمایتی از ایران نکردند و فقط خواستار خوشیتنداری ایران و اسرائیل شدند؟
دمتون گرم ما پشتتون هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست