بازدید 75695
هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ 26 April 2024

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۰:۴۶

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

هشدار زاخاروا به آمریکا و ناتو درباره به خطر انداختن امنیت روسیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۳:۳۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره هرگونه اقدامی که باعث به خطر انداختن امنیت روسیه شود، هشدار داد.

خبرگزاری تاس به نقل از ماریا زاخاروا نوشت: ما پیام روشن و واضحی را برای آمریکا و ناتو ارسال می‌کنیم و به آنها درباره تبعات فاجعه بار احتمالی هر گونه سیاست برای به خطر انداختن امنیت روسیه هشدار می دهیم.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: متاسفانه در نتیجه سیاست مخرب غرب که مملو از رویارویی مستقیم بین قدرت های هسته ای است، سطح تهدیدهای هسته ای به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

زاخاروا افزود: روسیه هرگز تلاش هایش را برای تضمین بازدارندگی هسته ای متوقف نکرده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این روسیه به طور منظم، دکترین خود را برای ارزیابی ارتباط آنها با تهدیدهای کنونی بررسی می کند. بنابراین، قابلیت اطمینان و اثر بخشی بازدارندگی هسته ای در روسیه در سطح مناسبی تضمین شده و نباید درباره آن تردید کرد.

زاخاروا به تازگی نیز درباره رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، هشدار داد و گفت این رزمایش ها خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

وی گفت مسکو به دقت «اقدامات تهاجمی جمعی غرب» را تحت نظر دارد.

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۴۳

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۰۱

پسکوف با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا در امتناع از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گفت، پارلمان اروپا پر است از تضادهای داخلی و مدت‌هاست که به تولید کننده بیانیه‌های بی حوصله تبدیل شده که اقدامات آن به شدت بر اساس روس هراسی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بیانیه خود آورده است: « پارلمان اروپا مدتهاست که موضع روس هراسی شدید و سیستماتیک را اتخاذ کرده است. این اقدامات برخلاف فراخوان اصلی قانونگذاران، یعنی ایجاد و برقراری گفت‌وگو و جست‌وجوی راه های گفت‌وگو است. این پارلمان به ماشینی پر از تضادهای درونی تبدیل شده است که مدام گزاره‌های بی‌رحمانه تولید می‌کند.»

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۰۰

 تارنمای پولیتیکو به نقل از دو دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت: کمیسیون اروپا در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه است.

 این تارنمای آمریکایی نوشت: اتحادیه اروپا با این تصمیم برای اولین بار جرات کرده علیه بخش گاز روسیه اقدام کند.

این رسانه افزود: کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در حال حاضر چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را با گذشت بیش از دو سال از دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای اعزام نیروهایش به اوکراین آماده می کند.

به گفته دیپلمات های آگاه از این تصمیم اتحادیه اروپا، این اقدام جدید می تواند شامل محدودیت هایی علیه سه پروژه گاز طبیعی روسیه و صادرات مجدد گاز طبیعی روسیه از بندرهای اتحادیه اروپا باشد.

پولیتیکو نوشت: بروکسل تاکنون صادرات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه به اتحادیه اروپا را ممنوع کرده است. اما این اتحادیه به دلیل مخالفت ها از سوی کشورهایی مانند مجارستان که همچنان به شدت به واردات گاز از مسکو وابسته است نتوانسته درباره اعمال محدودیت های گازی به اجماع برسد.

با این حال، اتحادیه اروپا وابستگی به واردات گاز روسیه را از زمان جنگ اوکراین و قطع جریان گازی از مسکو کاهش و منابع تامین گاز خود را به نروژ و آمریکا تغییر داده است.

در حالی که گاز طبیعی مایع روسیه فقط ۵ درصد از مصرف انرژی اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می داد این اتحادیه تقریبا ۸ میلیارد دلار برای این محصول که عمدتا از بنادر فرانسه، اسپانیا و بلژیک به این اتحادیه وارد می شود به کرملین پول پرداخته کرده است.

با این حال پیشنهادهای جدید در این زمینه خرید گاز طبیعی مایع روسیه در این اتحادیه را ممنوع نمی کند اما با محموله هایی که به بنادر این اتحادیه وارد و به کشورهای دیگری ارسال می شوند، مقابله می کند.

قرار است نمایندگان اتحادیه اروپا درباره پیشنهاد جدید کمیسیون اروپا در اوایل ماه آینده میلادی گفت و گو کنند.

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۷

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-300) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

ال پائیس: اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۶

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا امروز (جمعه) نوشت که اسپانیا «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

در حالی که اسپانیا تحویل پرتابگرهای ضدهوایی به اوکراین را رد کرد، اما به کی‌یف گلوله خواهد داد.

«ال پائیس» گزارش داد که اسپانیا سه توپخانه دارد که آنها را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرد.

این روزنامه به نقل از منبعی ناشناس، خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اسپانیا هنوز به درخواست این روزنامه برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

با این حال یک منبع دیپلماتیک اسپانیایی روز گذشته به خبرنگاران گفت: ما باید تعهد خود نسبت به اوکراین را افزایش دهیم.

روزنامه «فایننشال‌تایمز» نیز روز دوشنبه گزارش داد که کشورهای یونان و اسپانیا تحت فشار شدید متحدان خود در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند تا سامانه های دفاع هوایی بیشتری را برای اوکراین تامین کنند.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که چنانچه تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان مستقر شود، در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی بین روسیه و ناتو، این سلاح‌های اتمی بلافاصله نابود خواهند شد.
 
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ورشو دیوانه‌وار به دنبال جلب توجه برنامه‌ریزان نظامی در ستاد کل ارتش روسیه است، گفت: تصور این موضوع سخت نیست که در صورت استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک لهستان، محل استقرار آنها در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی با ناتو، به هدفی مشروع برای روسیه تبدیل شده و بلافاصله نابود خواهند شد.
 
به نوشته اسپوتنیک، آندری دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر گفته بود که ورشو آماده استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک این کشور است.
 
در پی این اظهار نظر رئیس جمهور لهستان، دونالد تاسک نخست‌وزیر این کشور نیز گفته بود: می‌خواهم با دودا ملاقات کنم و بدانم که چه چیزی وی را به ایراد چنین اظهاراتی برانگیخته است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۵
پوتین اگر جرئت داره حمله کنه به یک کشور عضو ناتو تا ببینه چه بلایی سرش میاد .
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
پوتین هیچ هراسی از اوباش غربی ندارد هر وقت که لازم شد درسی به غرب و غرب گدا خواهد داد که هرگز فراموش نکنند
ناشناس
| Canada |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
فعلا که یک تنه جلوی 32 تا کشور ناتو ایستاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
این کار جرئت نمیخواد حماقت میخاد که پوتین داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
دقیقا ناتو تا حالا درگیری مستقیم با روسیه نداشته و فقط ارتش اوکراین رو تجهیز کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
روسیه ترسو تر و ضعیف تر از این حرفاست اگه قدرت داشت تا به حال جنگ با اوکراین را تمام کرده بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
آخه پاچه خواری غرب چه سودی برات داره داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
نه روسیه نه آمریکا
امید و توکل و ایمان من فقط به خداست
پیروزی برای اکراین اینه که 800 روز هست که دومین ارتش بزرگ! دنیا را نه تنها متوقف کرده بلکه نصف سرزمینهای اشغالی خود در هفته های اول را پس گرفته. شکست برای روسیه و پوتین اینه که با داشتن دومین ارتش بزرگ! دنیا 800 روز هست که نه تنها قادر به رسیدن به اهدافش یعنی نازی! زدایی از کیف و اکراین نشده بلکه حتی قادر نیست شرایط صلح یا اتش بس را به کیف دیکته کنه. دیگر چه شکستی از این واضحتر
پاسخ ها
ایرانی وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
درست می فرمایید ولی باید در نظر داشت که روسیه فقط با اوکراین نمیجنگه. بلکه با آمریکا و کل اروپا در سرزمین اوکراین میجنگه. برای اوکراین در تاریخ هیچ افتخاری نیست که خودش و مردمش را برای اروپا گوشت دم توپ آنها کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اگر جنگ روسیه فقط با اوکراین بود که همان هفته اول کل اوکراین فتح شده بود
ده تا کشور با تمام قوا و تجهیزات اومدن به جنگ با روسیه
از طرفی غربی ها تا الان صدها میلیارد دلار چیپس و پفک که برای اوکراین نفرستادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اوکراین به خاطر تحریک غرب با خاک صاف شده... بیش از 20 درصد از خاکش رو از دست داده... بیش از 40 درصد مردم مملکتش آواره شدن... این پیروزیه؟ پاشو برو اوکراین بجنگ تا در این پیروزی شریک بشی... جنگ همیشه بده... همیشه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
خواهیم دید
همیشه فکر می کردیم پوتینی های وطنی در دادن اخطار و وعده و تهدید رو دست ندارند. ولی انگشت کوچیکه این پسکوف و لاورف و پوتین هم نمی شوند. سه سال هست که دارند تهدید می کنند که اگر چه شود دنیا به اخر می رسد. ولی انقدر به زندگی و دنیا وابسته هستند که اگر روزی دیدید که کیم تهدید اتمی خود را عملی کرد اینها هم عملی خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
قبل از شروع جنگ و حمله روسیه به اوکراین هم همین حرفا رو می‌زدی که روسیه جرأت حمله نداره و این سری مزخرفات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
روسیه اوکراین به ما مربوط نیست بفهمید اینقدر سر کشورهای دیگه که برای ما تره هم خورد نمی کنند دعوا نکنید نه غربی نه شرقی ما باید ایران را از دست مهاجران بیش از حد نجات بدیم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
دموکراسی چی
در جواب ناشناس۰۷:۴۵
| United States of America |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
عجب که خوب میپیچونی! برگرد آرشیو اخبار همین سایت و نظرات منتشر شده رو دوباره بخوان. وقتی غربی ها مخصوصا آمریکایی ها میگفتند روسیه میخواهد به اوکراین حمله کنه و برای اولین بار در تاریخ بود که در این سطح اخطار داده شد امثال شما بودن که میگفتن آمریکا داره چرت و پرت میگه و روسیه قصد حمله و اشغال یک کشور مستقل رو نداره! شما بودین که ادعا میکردین روسیه کشور گشایی نمیکنه
پوتین به جنگ طولانی مدت نیاز دارد وگرنه به راحتی میتوانست زلنسکی را معدوم کند.زلنسکی هم بازیچه دست غرب است و فعلا برای پوتین نعمت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
حرفی نیست که روسیه کشور خوبی است یا بد
اما تا موقعی که با اروپایی ها و آمریکایی ها می‌جنگد به نفع ماست
مدادوف کجاست؟ پسکوف عهده دار تهدیدات و وعده های اخز الزمانی مدادوف شده هست. حیف شد. مدادوف که دنیا را ترساند! احتمالا دنیا از تهدیدات پسکوف به خود خواهد لرزید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
معلومه داری برای منافع اربابت آمریکا بال بال می‌زنی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
شما برو آبروریزی اخیر را در آمریکا را جمع کنید اوکراین پیش کش
روسیه با تمهیدات و هوش و ذکاوت بی نظیر! پوتین بزرگترین شکست تاریخ خود را در اکراین تجربه می کنه. اگر به این جنگ ادامه بده قطعا بهترین سود را امریکا و انگلیس و چین می برند. ولی اگر بخواهد تعامل کند و انعطاف نشان بدهد کمترین ان این هست که دیگر باید قید 400 میلیارد دلار ذخایر ارزی خود در دنیا را بزند. نمیشه که بزنی و بعد غرامت هم نخواهی بدهی!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
خب به تو چی میماسه
با اعدام تو ماچ بقیه هم حساب کتر دستشون میاد که دفاع از فساد و فحشای غربی تاوان داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اولا که چه ربطی به این پست داشت ؟
دوما که تو کلا معلوم الحالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
فردا هم حتما برای کودکان غزه اشک میریزی
برو خودتو درمان بکن عمو
اگر ولادیمیر پوتین تا پایان سال جاری میلادی نتواند کار اوکراین را یکسره سازد کشورهای غربی مستقیما با روسیه وارد نزاع می شوند و دنیا شاهد یک جنگ جهانی دیگر خواهد بود که قطعا دامن ایران را هم می گیرد،منافع ما حکم می کند به روسها کمک کنیم تا هر چه سریع تر پیروز شوند و پاداشی که در عوض طلب می کنیم تسلیحات پیشرفته مثل سوخو ۳۵ و s500 باید باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
ما که سهله اگه چین هم کمک کنه روسیه پیروز نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
فعلا کمک کن داشبورد پراید ساخته شه تا بعد
به سه سال پیش بازگردیم شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شده بود و در عوض اوکراین به ناتو می پیوست بنظرم روسیه در چنین حالتی بسیار معتبر تر و امید بخش تر از وضعیت کنونی بود. روسها خطر ناتو را بیش از آنچه بود برای خود بزرگ دیدند. روسها می توانستند هزینه هنگفت جنگ را خرج استقرار موشک های اتمی خود در فضا کنند و یک بازدارندگی قوی و مشروع در برابر آمریکا ایجاد کنند
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اوکراین هرگز محل شلاق اوباش غربی نخواهد شد حتی با استفاده از حمله اتمی
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
رضا برگرد درس تاریخ دبیرستانتو یک بار دیگر به چشم مشتری بخوان
پوتین آمریکاواروپارو بیشتر ادب کن کمه بازم بزن کبود بشن اورپای خ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
احسنت
لعنت به رژیم آلوده فاسد صهیونیست اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
پوتین خودش هم مثل همون آمریکا و چین وانگلیس کثیفه فقط ظاهرش را بخاطر منافعی که از ایران میبرن حفظ کرده
روسیه و چین و کره شمالی و ایران باید همکاری های اقتصادی و نظامی را گسترش بدهند چرا که وقوع جنگ جهانی سوم اجتناب ناپذیر خواهد بود
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
این جنگ فقط جنگ این کشورها نیست بلکه جنگ ۹۰ درصد دنیا باد۰ درصد شیاطین موجود در آمریکای شمالی و اروپاست که به حق خود قانع نیستند و می‌خواهند استعمار ۳۰۰ ساله را ادامه دهند ولی کور خوانده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
چه کشورهایی را کنار ایران میزاری روسیه وچین که دوست نما هستن وکره شمالی هم که ملتش در عذاب ودر جهنم زندگی می کنند
حمله به قطار کمک غرب .با چراغ سبز عده ای کشورهای غربی و کمک اطلاعاتی انجام شده
بهتره اروپا پیش دستی کنه ،وبا سلاح هسته‌ای ،جواب روسیهارو بده، شاید بعدا فرصتی نداشته باشه، ،روس کپیفتر از هر موجودی
غرب دیوانه شده است
مثل اینکه دعوا در راه است روزهای سخت جنگ در پیش رو
خیلی وقته یه سوال ذهنم را مشغول کرده، ایا کسانی که از روسیه طرفداری میکنند ایرانی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
شاید ایرانی باشند ولی وطن پرست نیستند چون نه روسیه ونه او کراین دوست ما نیستن
سر سوزنی شک نکنید پیروز جنگ اوکراین کشوری است که در طول تاریخ شکست نخورده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
البته فنلاند توانست روسیه را شکست دهد
خداوندا دشمنان اسلام ( روسیه و انگلیس و آلمان و ...) را بگذار با هم درگیر باشند
روس کثیف هیچی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
حرفی از آلمان نازی و فرانسه زمان ناپلئون و قجر و اتریش که بساط همه شان توسط روس ها جمع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
۱۰:۳۹
همه اینایی که گفتی انگلیس بساطشون رو جمع کرد نه روسیه
همه مشکلات ایران بخاطر همسایگی با روسیه است.با جمع شدن دست و پای روسیه موافقم.اما تجزیه و تغییر جغرافیا، هرگز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
روسیه تجزیه میشه شک نکن
خدا انشالله جنگ طلبان و طرفدارانشان از روی زمین بردارد
پوتین باید پاسخگوی استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس باشد
نظراتو که میخونم میبینم چقدر احساسی و صرفا بخاطر اینکه روسیه شریک استراتژیک ایران است مقصر جنگ معرفی میشود و مورد تمسخر که نتونسته شکست بده و شکست خورده و ارتشش زمینگیر شده و ... اولا روزیه به اهدافش رسیده و قسمتهایی که استراتژیک بودند به تصرف درآوره. ثانیا روسیه در خقیقت در خال جنگ با ناتو است نه اوکراین. کسی این موضوع را نبیند و نفهمد نباید در مورد این اتفاقت نظر بدهد. به هر حال ایران یاد گرفته که دشمن دشمن من دوست من است و رفیق دشمن من دشمن من ! این بسیار خوب است !
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
غلط املایی زیادی داری
تا اینجا که کارشناسای نظامی دنیا تحلیل کردن روسیه خیلی زودتر میتونست اوکراین رو تسخیر کنه اما پوتین آدم ۷ خطیه که اولا میخواد اوکراین رو سالم تصاحب کنه و دوما با جنگ فرسایشی بانک تسلیحات اروپا رو خالی کنه و به احتمال خیلی زیاد همونطور که اروپایی ها هم تازگیا فهمیدن که آمریکا و روسیه دارن اروپا رو برای خودشون تقسیم میکنن و تسلیحات اونها رو به زور به اوکراین میدن مثل همین یونان یا مجارستان که دیگه دادشون در اومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
چرا پرت و پلا مینویسی؟
اوکراین رو می‌خواد سالم به دست بیاره؟!!!!!! ؟؟!!؟!
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
الان از نظر شما اوکراین سالم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
روسیه هم با سنگ چوب می جنگد
چقدر نظرات سطحی شده همش شعار واقعیت یک چیز دیگر است شکست
درود برپوتین مرگ بر امریکا
پوتین همین الان هم باتمام غرب وامریکا درگیره غرب وامریکا هراصلحه ومهماتی که اوکراین احتیاج داشت بهش دادن هرچه پدافند هوایی پیشرفته خاست بهش دادن موشک بالستیک کروز زد کشتی بهش دادن ارتش اوکراین اندازه همه ارتشهای غربی اسلحه وتجهیزات مدرن داشت وداره چیکار کردن جلوی روسیه غیرازاینه که 25درصد خاکش ازدست داد درصورت حمله روسیه به ناتو اروپا تکه پاره میشه ناتو ازهم میپاشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی