بازدید 2538
۵

وزیر بهداشت: ۷۵ هزار نیرو کم داریم

وزیر بهداشت و درمان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد تومان در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ 10 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین اللهی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد تومان در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: در جریان سفر استانی رئیس جمهور به قم دو مرکز فرماندهی بحران اورژانس و مرکز رصد مراکز مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مراکز جامع سلامت در شهرستان‌های استان قم نیز راه اندازی شده است.

عین اللهی گفت: در حوزه‌های مختلف و رشته‌های پزشکی مورد نیاز، ۶ رشته تخصصی و فوق تخصصی در قم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده داروسازی در راستای ارتقای امر آموزش به استان قم اختصاص داده می‌شود گفت: امیدواریم با ایجاد این دانشکده از آنجا که استقرار صنایع در قم زیاد است در زمینه کارخانه‌های داروسازی نیز اقداماتی در این استان انجام پذیرد.

وزیر بهداشت و درمان با بیانی که استان قم به دلیل زائر پذیر بودند ظرفیت خوبی در عرصه گردشگری سلامت دارد افزود: حوزه‌های علمیه نیز پتانسیل خوبی برای توسعه امر گردشگری سلامت دارند و بنا داریم که در این زمینه مجوزهای داده شود.

عین لللهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند افزود: در سراسر کشور نیز ۷۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند و باید تلاش شود تا آمار استان قم افزایش یابد.

وزیر بهداشت و درمان همچنین از راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در یکی از مراکز درمانی استان قم خبر داد و گفت: با ایجاد این مرکز بیماران کمتر نیاز به دیالیز خواهند داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مرکز جامع سرطان را در استان قم راه اندازی کنیم.

عین اللهی افزود: به دلیل آنکه کارخانه‌های بهداشتی و آرایشی در استان قم و همچنین در مجاورت این استان زیاد است نیازمند تقویت آزمایشگاه جامع غذا و دارو در قم هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مجموعه بهداشت و درمان کشور نیازمند جذب ۷۵ هزار نیرو است.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در مرحله نخست مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو دریافت شده که از این تعداد ۸۰۰۰ نفر پرستار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵
هم 75 هزار نیرو احتیاج است و هم باید مواظب مهاجرتها باشید که کار دشواری است.
اصولا قبل از دولت‌های جاری درایران
هیچ کاری انجام نشده بوده بخصوص
دولت سیزدهم فقط کارکرده!!!
چالبترین قسمتش اینه که ظرفیت تخصص پزشکی را کم نگه می دارند تا مردم را راحتتر سرکیسه کنند و بعد مدام این طرف آن طرف داد می زنند که هوای پزشک را داشته باشید وگرنه مهاجرت می کند تعرفه اش را بالا ببرید پزشک با زیر ماهی 100 میلیون چطوری زندگی کند او درس خوانده زحمت کشیده بقیه سرسره بازی می کردند.
طلبه استخدام کنید .
بهداشت در مان تربیت اموزش نیرو برای خارج کشور انجام می دهد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی