بازدید 1425

شرایط به کارگیری معلمان آزاد در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فعالیت معلمان بازنشسته در مدارس غیردولتی در قالب اضافه تدریس در نظر گرفته می‌شود، گفت: به کارگیری معلم در این مدارس تابع قوانین تنظیم شده مدارس غیردولتی است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ 10 May 2024

به گزارش «تابناک»، محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از ۲۸۰ هزار معلم مدارس غیردولتی و مدیران، نیروهای شاغل و بازنشسته آموزش‌وپرورش هستند که به صورت اضافه تدریس در این مدارس مشغول آموزش دادن هستند.

وی با بیان اینکه شاغلان ساعت رسمی را در مدارس دولتی می‌گذرانند و اضافه تدریس را در مدارس غیردولتی سپری می‌کنند افزود: متناسب توافق معلمان با موسس، دوره تحصیلی و کتابی که تدریس می کنند، میزان اضافه تدریس آنها را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه در بحث مدارس غیردولتی موسسان اجازه به کارگیری نیروی آزاد را دارند اما با شروط تعیین شده باید همراه باشد، ادامه داد: از جمله این شرط‌ها این است که دوره تحصیلی معلم به کارگرفته شده لیسانس به بالا باشد، گزینش شده باشد، رشته‌اش متناسب با دوره تحصیلی که معاونان تخصصی اعلام می کنند باشد و آموزش‌هایی که تدارک دیده شده بیاموزد که با این کار سه سال طول خواهد کشید تا معلم، صلاحیت معلمی را پیدا کند.

محمودزاده با بیان اینکه در مدارس غیردولتی اختیار به کارگیری معلم به خود موسسان داده شده است گفت: با شرط‌هایی که ما داریم، موسسان از بین فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشجویانی که در دوره‌های عالی مثل کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مدارس غیردولتی مشغول شوند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی