بازدید 4604
۲

افزایش مشارکت به نسبت مرحله دوم دور قبل انتخابات

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور و تاریخ انقلاب اسلامی افزودند، گفت: مشارکت در این مرحله در مقایسه با مرحله دوم سال‌های قبل ۶ تا ۷ درصد بیشتر بود.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ 11 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری که عصر امروز و درپایان دور دوم انتخابات برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: به لطف الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی را به انتها رساندیم و با اعلام نتایج نهایی آن، کار نیمه تمام، تمام شد و ۲۹۰ نفر نمایندگان راهی مجلس شدند درعین حالی که انتخابات خبرگان ششم رهبری هم برابر ضوابط قانونی به سرانجام رسید.

وی افزود: برگزاری موفق این انتخابات کار ارزشمند که نقطه روشن از تاریخ انقلاب اسلامی بود که انتخاب های مکرر نمایندگان ملت و تحکیم مردم سالاری شکل گرفت و در این دوران پر برکت هستیم.

وحیدی گفت: باید گفت انتخابات در کمال امنیت و با مشارکت و رقابت بسیار خوبی برگزار شد؛ در عین حال تمهیدات زیادی برای ایجاد امنیت در حوزه فیزیکی و سایبری دیده شده بود و تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شد و می‌توان گفت امانت داری خوبی نسبت به آرا مردم صورت گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: حضور مردم در انتخابات با وجود دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و که برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند. لذا باید از تمامی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما٬ وزارت ارتباطات٬ فراجا٬ شورای نگهبان٬ هیات‌های نظارت٬ استانداری‌ها٬ فرمانداری‌ها و… کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.


وی ادامه داد: این انتخابات نقطه روشنی در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وحیدی گفت: انتخابات در کمال امنیت و با مشارکت و رقابت بسیار خوبی برگزار شد؛ در عین حال تمهیدات زیادی برای ایجاد امنیت در حوزه فیزیکی و سایبری دیده شده بود و تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شد و می‌توان گفت امانت داری خوبی نسبت به آرا مردم صورت گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: حضور مردم در انتخابات با وجود دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و که برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند. لذا باید از تمامی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما٬ وزارت ارتباطات٬ فراجا٬ شورای نگهبان٬ هیات‌های نظارت٬ استانداری‌ها٬ فرمانداری‌ها و… کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وزیر کشور اذعان کرد: برگزاری این انتخابات یک کار جمعی با کمک تمامی دستگاه‌ها بود لذا سعی شد مبتنی بر قانون جدید انتخابات، کارها به صورت مستمر و دقیق پیگیری شود.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در هشت حوزه یکی از اقدامات مهم در این دوره از انتخابات بود که نتایج آرا با سرعت و دقت به اطلاع مردم شریف ایران رسید و توانستیم با همکاری وزارت ارتباطات این اقدام را به نتیجه برسانیم.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: انسجام، همبستگی و وفاق اجتماعی جزو دستاوردهای این انتخابات بود که امیدواریم بعد از تشکیل مجلس جدید نیز در راه رسیدن به اهداف انقلاب استفاده شود.

وحیدی با اشاره به صدور اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس دوازدهم اظهار کرد: اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید، به دست منتخبان خواهد رسید.‌

وحیدی با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود ۶ الی ۷ درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات‌ها به طور معمول از دوره اول کمتر است که یک موضوع طبیعی تلقی می‌شود.

وحیدی در پایان از نقش رسانه ها در انعکاس اخبار انتخابات تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
..هم جان علتش اینه که در دور اول این دوره نسبت به دور قبل تعداد کمتری به مجلس رفتند
3 درصد مشارکت در تهران :)
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی