با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir )
برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را
برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که
نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.
طرح مشکل:
احتراما اینجانب به مدت 5 سال از بانک سینا دارای کارت اعتباری بودم که از سال قبل و به دنبال اعلام بانک مرکزی در حدف این کارتها بانک به یکباره کارت رو مسدود کرد و گفتند که بایستی کل مبلغ کارت که ده ملیون تومان بود رو تسویه کنم با توجه به اینکه بنده در آن زمان این مبلغ رو نداشتم بانک شرایطی رو برام مشخص کرد که بایستی یک وام به همین مبلغ دریافت کنم ولی بایستی 15 درصد از کل مبلغ وامم رو در حسابی تا تسویه کامل وام بلوکه کنم و بنده هم به اجبار این شرایط رو قبول کردم .
با توجه به اینکه معاون نظارت بانک مرکزی چندین بار در رسانه ها اعلام میکنند که این اقدام بانکها حتی به بهانه گردش حساب پایین مشتری خلاف قانون هست و از یه طرف هم اعلام میکنند که بانکها میتوانند طبق توافق با مشتری اینکار رو انجام بدن میتوان نتیجه گرفت که خود بانک مرکزی هم در این اقدام خلاف بانکها شریک هست چون اگه مشتری این شرایط رو قبول نکند بهش وامی تعلق نمیگیرد.
پاسخ:
باسلام
احتراما، بازگشت به نامه شماره 113/482 مورخ 95/08/25 جنابعالی در خصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند:
1-نامبرده ابتدا در تاریخ 95/04/24 با کد رهگیری w9285197332 اقدان به ثبت شکایت از بانک سینا شعبه دروازه تهران شهر تبریز (کد342) نموده است که پاسخ مقتضی بر اساس ماده 2 دستور العمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری مبنی بر پیگیری از بازرسی یا واحد شکایات بانک مذکور ثبت گردید.
2-ایشان در تاریخ 95/05/17 با کد رهگیری w6645182926 مجددا اقدام به ثبت شکوائیه نموده که درخواست نامبرده طی نامه شماره 95/168390 مورخ 95/05/28 جهت بررسی به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاها ارسال و اداره مذکور نیز درخواست مربوطه را طی نامه شماره 95/173422 مورخ 1395/06/01 به بانک سینا ارسال و رونوشت جهت اطلاع رسانی به متقاضی به منظور پیگیری پاسخ نامه از بانک مذکور در سامانه ثبت گردید.
3-مخاطب محترم در اعتراض به پاسخ دریافتی از اداره حسابرسی بانک سینا به شماره 102/01/ب/2060 مورخ 95/06/07 مجددا اقدام به ثبت شکایت با کد رهگیری w4924937127 مورخ 95/06/09 می نماید، که درخواست ایشان جهت رسیدگی مجدد طی نامه شماره 95/201877 مورخ 95/06/27 به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاها ارسال و پاسخ مقتضی مطابق نامه شماره 95/253374 مورخ 95/08/11 آن اداره منضم به پاسخ مدیریت بازرسی بانک سینا به شماره 66574 مورخ 95/07/07 در سامانه جهت مشاهده مشارالیه درج شده است.