بازدید 13702

۴۸ درصد افزایش قیمت سراتو وارداتی در یکسال

کد خبر: ۷۷۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 05 February 2018
این روز‌ها افزایش بی رویه قیمت خودرو‌های وارداتی در حالی اتفاق افتاده است که برخی کارشناسان این افزایش را به تغییر نرخ ارز مرتبط می‌دانند و برخی نیز این افزایش را ناشی از افزایش نرخ تعرفه واردات عنوان می‌کنند.
 
سراتو به عنوان یکی از خودرو‌های وارداتی که برادر بزرگتر آن به صورت مونتاژی در داخل تولید می‌شود قیمتش از بهمن ماه ۱۳۹۵ تا بهمن ۱۳۹۶ از ۱۴۰ میلیون تومان به ۲۰۸ میلیون تومان رسیده است که ۶۸ میلیون تومان برابر با ۴۸ درصد افزایش قیمت در طی یکسال را نشان می‌دهد در حالی که قیمت سراتو مونتاژ داخل طی یکسال گذشته فقط ۵ میلیون تومان معادل ۵ درصد افزایش قیمت داشته است.
 
۴۸ درصد افزایش قیمت سراتو وارداتی در یکسال
 


نکته جالب و حائز اهمیت در مقایسه خودرو سراتو وارداتی با خودرو سراتو مونتاژ داخل که توسط سایپا تولید می‌شود این است که خودرو وارداتی به جز چهره جدید و مختصرامکانات اضافه، اختلاف زیادی با خودرو مونتاژ داخل ندارد در حالی که قیمت خودرو وارداتی حدود دو برابر خودرو مونتاژ داخل است.
 
۴۸ درصد افزایش قیمت سراتو وارداتی در یکسال


جدول زیر که در آن مشخصات سراتو وارداتی و مونتاژ داخل با هم مقایسه شده اند نشانگر تفاوت مختصر در امکانات این دو خودرو است ولی سراتو وارداتی در بازار ۲۰۸ میلیون تومان فروخته می‌شود در حالی که سراتو مونتاژ داخل با قیمتی معادل ۱۰۴ میلیون تومان قابل خرید می‌باشد.
 
۴۸ درصد افزایش قیمت سراتو وارداتی در یکسال
 

افزايش قيمت خودروهاي وارداتي در حالي اتفاق افتاده است كه قطعات منفصله خودروهاي مونتاژ داخل نيز به صورت CKD با ارز وارد مي شوند اما افزايش قيمت محسوسي را در يكسال گذشته شاهد نبوده اند .

با اين وجود بايد منتظر ماند و ديد در روزهاي آينده قيمت خودروهاي مونتاژ چه تغييري را خواهند داشت .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
1- سراتو داخلی از ارز مبادله ای استفاده می کنه که اختلاف چندانی پیدا نکرده و سراتو وارداتی ارز آزاد که 30 درصد گران شده
2- تعرفه واردات سراتو تولیدی تغییر نکرده ولی سراتو وارداتی تعرفه از 40 به 75 رسیده
3- سراتو تولیدی نیاز به اسقاط خودروی فرسوده ندارد ولی سراتو تولید باید قبلا 4 خودرو اسقاط می کرد که الان بیشتر هم شده این یعنی حدود 15 میلیون هزینه بیشتر
4- غیر از تعرفه خودرو وارداتی 10 درصد سیف عوارض بیشتر می دهد که این یعنی برای خودروی 20 هزار دلاری 8 میلیون هزینه بیشتر

منصف باشین !
بنام خدا.قیمت تولید داخل به وارداتی نزدیک خواهد شد!
1-به خودرو دلار مبادله اي نميدن بازار آزاد 4850 اين يعني 20% رشد قيمت

2-تعرفه خودرو 2000 سي سي رفته روي 70 درصد و اين يعني 30 %

چون اينا برهم نهي هم دارن قيمت سراتو وارداتي تقريبا بايد 60% بره بالا جاي شكرش باقي 48% رفته بالا
گرانی=رکود
اینکه 100 درصد شد
اگر دقت کنید، مدل مونتاژی اکثر آیتم های مرتبط با ایمنی را ندارد. به عبارتی به لحاظ ایمنی فاقد استاندارد است!
چرا این اختلاف وجود دارد و چرا اندک و پیش پاافتاده تلقی می شود؟
واقعا به نظرتون امکاناتی که نسخه وارداتی داره فقط یه کم بیشتره؟
ترمز عقب وارداتي ديسکي است ولي توليد داخل کاسه‌اي است که همين يک مورد حدود 20 ميليون تومان تفاوت قيمت دارد/
اگر سراتو وارداتی 208م باشد پس سراتو مونتاژی باید 148م قیمتگذاری گردد،
شرکت سایپا بهتره مدل 2017 سراتو را در سایپا مونتاژ کنه نه مدل قدیمیه آن
راه حل گران کردن خودرو تولید داخل می باشد تا این مشکل هم حل شود.
چرا سانتافه ۱۰۰ میلیون رفته بالا چیزی نوشته نشده و ماشینهای دیگه
اولا تفاوت دو اتاق خیلی زیاده ثانیا در قسمت ایمنی سراتو سایپا همه اش ندارد بود ثالثا این جمله آخر شما مثل یک عامل انگیزشی برای افزایش قیمت عمل خواهد کرد نگران نباشید گرانش میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل