بازدید 8553

هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در جنگ غزه را به بی‌اطلاعی از تاریخ متهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 10 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا از تظاهرات‌های دانشجویی در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا انتقاد کرده و معترضان را به ناآگاهی از تاریخ منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) متهم کرده است.

کلینتون گفت: «من هم مثل شما با بسیاری از جوانان در ماه‌های گذشته گفت‌وگوهای زیادی داشته ام. آنها درباره تاریخ خاورمیانه یا اگر صادقانه بگویم درباره تاریخ بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور خودمان اصلاً اطلاعات چندانی ندارند.»

صحبت‌های هیلاری کلینتون در فضای مجازی با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شد و بسیاری از کاربران گفته‌اند که او به عنوان استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه کلمبیا در حال دست‌کم گرفتن دانش دانشجویان است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که بسیاری از دانشجویان آگاه نیستند که همسر او «بیل کلینتون» پیشنهادی را به «یاسر عرفات»، رئیس اسبق تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطین داده بود اما عرفات آن پیشنهاد را رد کرده است.

منتقدان اظهارات هیلاری کلینتون را ساده‌انگارانه توصیف کرده‌اند. «اسامه خلیل»، استاد تاریخ و خاورمیانه به نیویورک‌تایمز گفت: «اینکه هیلاری کلینتون چنین حرفی بزند ریاکارانه است.» اسامه خلیل یادآوری کرد که در آستانه اجلاس کمپ‌دیوید در سال 2000 که مذاکرات در نهایت به شکست منجر شد یاسر عرفات به بیل کلینتون هشدار داده بود که «دو طرف آماده نیستند.»

وی اضافه کرد اینکه فلسطینی‌ها مقصر این ماجرا شناخته شوند منفصانه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی